Reclame maken voor beginners

Bijna elke ondernemer moet reclame maken voor zijn of haar bedrijf. Tenzij u zich in een monopolie positie bevindt of uw capaciteit qua klanten voor het komende jaar heeft bereikt, heeft u reclame nodig. En zelfs als u voldoet aan de voorgaande twee voorbeelden zou het interessant zijn om nog steeds reclame te maken. Hierdoor zou u misschien een hoger besteed gemiddelde kunnen behalen of uw bedrijf kunnen vergroten.

Maar om terug te komen op het onderwerp van dit artikel. Reclame maken is niet voor iedereen even makkelijk. Reclame maken gaat van netwerken tot het beheren van sociale media accounts. Niets iedere ondernemer heeft alle facetten van reclame nodig, kies dan ook degene uit die het beste bij u passen.

Oude media kanalen
Lokale kranten en folders behoren tot de oude media kanalen. Hiermee kunt u zeker veel winst behalen. Gaat u binnenkort winkel uw winkel openen en gaat u deze opening feestelijk vieren, stuur dan zeker een persbericht naar uw lokale kranten. Hierdoor stelt u de omgeving op de hoogte van uw opening. Hierdoor heeft u gelijk al mensen naar uw winkel gelokt.

maxilia

Ook bij een dienstenbedrijf of een webshop loont het om een persbericht op te sturen. Hierdoor kunt u vaak al de eerste offertes en aankopen bewerkstelligen. Vanuit daar komt er hopelijk ook wat loop door middel van mond-tot-mond reclame.

Promotieartikelen
Flyers, posters, vlaggen en meer komen allemaal van pas bij bedrijven. Niet alleen is het bedrukken van deze items handig voor uw bedrijf zodat mensen weten waar ze moeten zijn. Het is ook hele goede reclame. Zeker als uw bedrijf direct aan een weg gelegen is zullen deze promotieartikelen zorgen voor meer exposure van uw bedrijf. Promotieartikelen kunt u bijvoorbeeld bij Maxilia laten bedrukken.

Sociale media
Een Facebook of Twitter account is zo aangemaakt. Vul deze aan met uw contactgegevens zodat mensen u makkelijk kunnen bereiken. Deel op de sociale media nieuwtjes over uw bedrijf, nieuwtjes wat betreft uw bedrijfstak of leuke acties. Blijf vooral actief, al is het maar eens per week. Hierdoor zien mensen uw berichten op hun tijdlijn. Probeer te stimuleren dat tevreden klanten ook online recensies achterlaten bij uw Google profiel of uw Facebook profiel.