Een flowbot in de theaterbranche

In de theaterbranche ging je vroeger nog fysiek naar de locatie om kaartjes te kopen. Tegenwoordig kan je dit allemaal online bestellen en bekijken. Veel informatie is online te vinden zoals welke voorstellingen er zijn, wat de prijzen zijn, de mogelijke tijden en de huisregels. Doordat dit nu allemaal online gebeurt ervaren klanten minder fysieke hulp. Hierdoor is een flowbot een versterking voor deze sector.

Hoe werkt een flowbot? 

Een flowbot simuleert net als chatbot een gesprek met klanten. De flowbot geeft meerkeuze opties en kan hierdoor de klant gericht helpen. Zo kan de flowbot bijvoorbeeld beginnen met opties als “Vragen over verzending”, “Vragen over retourneren” of “Productinformatie”. De klant kan een keuze maken en kan zo antwoorden ontvangen. Op deze manier wordt de klant begeleid door het gesprek.  De kans op eventuele frustratie is hierbij een stuk minder groot, omdat je van tevoren veel minder informatie in hoeft te voeren. Een geval waarbij flowbots erg handig zijn, is het vinden van het juiste aanspreekpunt bij een bedrijf. Een klant kan aangeven of hij contact wilt met support, meer informatie nodig heeft of teruggebeld wil worden.

Meer tijd vrij maken door middel van een flowbot

Als klant van Chatkracht lever jij de eerste gegevens aan die op de website gevonden kan worden. Daarna gaan wij aan de gang om de flowbot zo in te delen als wij willen. Door onze specialisatie weten wij goed wat de beste manier is. De flowbot is ten alle tijden bereikbaar en als de flowbot er niet uitkomt staat Chatkracht 72 uur per week paraat om de klant daarna op te vangen met zijn of haar vraag. Aan de hand van de informatie die verzameltis en wat in het kenniscentrum staat kan een chatspecialiste 80% van alle vragen beantwoorden en de klant helpen als de flowbot hier niet uitkomt. Dit scheelt het bedrijf extra tijd om de telefoon op te nemen of de e-mail te beantwoorden. Hierdoor verlicht Chatkracht de werkdruk van het bedrijf en geeft Chatkracht ze extra tijd en ruimte om zich te richten op andere ontwikkelingen.