Het afgelopen jaar was een heel bijzonder jaar, op alle vlakken. Letterlijk de hele wereld stond op zijn kop en het normale leven staat inmiddels al maanden stil. Online marketing 2021 gaan we niet snel vergeten. Want de Covid-19 uitbraak en de daarbij behorende lockdowns en andere maatregelen zorgden er in 2020 voor dat online marketing nog belangrijker werd dan het al was en online marketeers te maken kregen met nieuwe dingen. Er werden steeds meer online bestellingen gedaan, heel veel heeft online plaatsgevonden en mensen hebben nog meer tijd om producten of diensten online met elkaar te vergelijken. Die trends hebben zich voortgezet 2021, deels omdat blijkt dat er mooie veranderingen tussen zitten en deels omdat we nog niet snel terug zullen gaan naar het oude normaal. Daarnaast komen er natuurlijk nieuwe trends bij.

Wat is een Online Marketing Strategie eigenlijk

Online marketing strategie 2021 is eigenlijk niets anders dan de online vertaling van jouw bedrijfsplan. Wat is de missie en visie van jouw bedrijf? Welke doelstellingen wil je behalen? Op welke manier en met welke middelen ga je online jouw bedrijf neerzetten? Binnen je online marketing strategie 2021 leg je de algemene online doelstellingen vast voor op de lange termijn. Daarnaast leg je duidelijke keuzes vast over de manier waarop online uitingen zijn vormgegeven en welke online kanalen je gaat inzetten. Wat zijn de meest geschikte kanalen om jouw doelen mee te bereiken en hoe ga je dit doen?

Kritisch kijken

De afgelopen jaren, zeg maar dit decennium, zijn er grote veranderingen doorgevoerd op het gebied van techniek, wat een grote impact heeft voor online marketeers. Er zijn ontzettend veel kanalen en vormen van online advertising en display-formats beschikbaar gekomen, wat resulteert in een grote hoeveelheid data om inzichten uit te halen. Google marketing 2021 is zich hier terdege van bewust en hebben kritisch gekeken hoe ze de marketeer nog beter kunnen bedienen, aangezien diverse Google marketing 2021 producten niet altijd goed op elkaar aansloten.